Koja 3 trenda najviše utjeću na automobilsku industriju?

Automobilska industrija je i dalje jedna od prvih industrija koja uvodi nove, naprednije alate i strojeve kako bi povečala automatizaciju i ubrzala proizvodnju. Oprema se koristi kao što su nekada bila zaduženja u ljudskim manufakturama, za jedan ili 2 zadatka po robotu dok konstrukcija ide po proizvodnoj liniji. Zahvaljujući novijim riješenjima poput IoT, računalstva u oblaku, 3D ispis i drugih, proizvodnja doživljava revoluciju i povečava se automatizacija.

Ovo su najpopularniji trendovi:

1. Količina korištenja kobota sve više raste

Većina proizvodnje automobila je automatizirana, ali i dalje postoji ljudska komponenta koja je pojavom kobota dobila veliku pomoć tako da roboti nisu više ograničeni samo na poslove opasne po ljude. BMW, Nissan i Ford oslanjaju se na kobote kako bi poboljšali ne samo sigurnost radnika u svojim pogonima nego i kvalitetu proizvedene robe i komponenata.

2. 3D ispis ubrzava procese

3D tisak aditiva sve je češća pojava na automobilskom polju. Ono što je nekad bilo primarno prepušteno hobistima i malim projektim, sada je nadograđeno kako bi stvorili veće dijelove i komponente potrebne u svim oblicima proizvodnje. Tehnologija se koristi za ispis sa raznim novim materijalima, od betona i zidanja do drveta. Priroda 3D ispisa, koja u osnovi stvara predmete sloj po sloj odozdo prema gore, imat će ogroman utjecaj na način sklapanja automobila. Napredni oblici zavarivanja, poput RF ili radiofrekventnog zavarivanja, često se koriste za trajnije spajanje dijelova i komponenata. Zavarivanje će uvijek biti potrebno na ovaj ili onaj način, ali 3D ispis smanjuje potrebu za složenim izvedbama. To znači da su rezultirajući dijelovi i dijelovi jednako snažni, ali izrađeni u kraćem rasponu. I oni se mogu brže sastaviti. U Woholerovom izvješću za 2015. navedeno da motorna vozila predstavljaju 16,1% tržišta 3D ispisa za tu godinu. Od tada se taj broj znatno povećao. Audija, Rolls-Royce, Porsche sada koriste aditivne tehnike proizvodnje za ispis metalnih prototipa i rezervnih dijelova za svoja vozila. Kako tehnologija postaje sposobnija, isplativija i lako dostupna, dodatne automobilske organizacije će je uključiti u svoje redovne proizvodne procese.

3. Autonomija vozila je sve bliže

Automatizacija se događa jednakom brzinom za potrošače, ali razlika je u tome što i sama vozila stječu autonomiju. Očekuje se da će autoceste i potpuno autonomni automobili biti na prometnicama u narednih nekoliko godina. Neke procjene tvrde da će 15% novih vozila prodanih 2030. biti potpuno autonomno nakon što se tehnologija optimizira i usavrši.

Električna vozila također postaju sve značajnija kako se društvo kolektivno kreće ka učinkovitijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima. Sa svakom godinom koja prolazi ona postaju sposobnija, održivija i isplativija. McKinsey također tvrdi da bi do 2030. udio elektrificiranih vozila mogao biti u rasponu od 10 do 50% kompletne prodaje novih automobila. Očekuje se da će stopa usvajanja biti veća u urbanim i gušćim područjima. Gradovi imaju strožija rješenja o emisijama i više poticaja za potrošače na „zeleni“ način.

Advert

ESD namještaj