Prvi svjetski autonomni električni autobus u punoj veličini

Tehnološko sveučilište Nanyang (NTU), Singapur i Volvo Buses lansirali su prvi svjetski autonomni električni autobus u punoj veličini.

Ovo je ključna prekretnica u NTU-u i razvojnom programu Volva u okviru partnerstva sveučilišta s Upravom za kopneni promet (LTA) za razvoj i provođenje autonomnih testiranja autobusa za fiksne i planirane usluge, što je najavljeno u listopadu 2016. godine.

Jednokatni autobus 7900 Electric je dugačak 12 metara i ima puni kapacitet do 80 putnika. Također je potrebno 80 posto manje energije od dizelskog autobusa odgovarajuće veličine.

Autobus se isporučuje sa softverom Volvo Autonomous Research Platform koji je povezan s ključnim kontrolama kao što je navigacijski sustav, kao i više senzora. To uključuje senzore za detekciju i rangiranje svjetla (LIDARS), stereo-vizualne kamere koje snimaju u 3D i globalni navigacijski satelitski sustav koji koristi kinematiku u stvarnom vremenu. To je kao kod bilo kojeg globalnog sustava pozicioniranja (GPS), ali koristi više izvora podataka kako bi točnost točke nalaženja bila do jednog centimetra.

Sustav je također povezan s “inercijalnom upravljačkom jedinicom” koja djeluje kao žiroskop i akcelerometar dva-u-jedan, mjereći lateralnu i kutnu brzinu sabirnice. Prema tvrdnjama NTU-a i Volva, to će poboljšati njegovu navigaciju kada se prelazi preko neravnog terena i oko oštrih zavoja.

Ovim senzorima i GPS platformama upravljat će sustav AI koji su razvili istraživači NTU-a. Ne samo da upravlja raznim senzorima i GPS sustavima u autobusu, već mu omogućuje i autonomno kretanje kroz gust promet i tropske vremenske uvjete.

Za maksimalnu sigurnost i pouzdanost, sustav AI zaštićen je “vodećom” industrijskom zaštitom i vatrozidom kako bi se spriječili neželjeni upadi.

Volvo autobus prvi je od dva koji je prošao preliminarne krugove strogog testiranja u Centru izvrsnosti za testiranje i istraživanje autonomnih vozila na NTU (CETRAN), centru posvećenom istraživanju i testiranju autonomnih vozila. Replicira različite elemente stanja u gradskim cestama u Singapuru, kao što su prometni signali, višestruke autobusne stanice i pješački prijelazi te tropski uvjeti kao što su vožnja po jakoj kiši i djelomično poplavljenim cestama. CETRAN se nalazi na NTU pametnom kampusu u okrugu inovacija Jurong.

Dok su planovi za testiranje prvog autobusa na kampusu NTU, drugi autonomni 12-metarski autobus Volvo 7900 Electric bit će podvrgnut ispitivanjima u autobusnom skladištu kojim upravlja singapurski operater javnog prijevoza SMRT. Ovo je dio javnih prosudbi koje će odrediti prometne sposobnosti autonomnih vozila na cesti. To će osigurati okruženje u stvarnom svijetu kako bi se procijenila sposobnost vozila da samostalno krene u prostore za pranje vozila i sigurno se parkira na područjima punjenja.

Pružajući snagu punjenja od 300 kW pomoću pantografa montiranog na infrastrukturu, brzi punjači napunit će bateriju za samo tri do šest minuta. To će omogućiti punjenje tijekom vremena mirovanja na kraju rute sabirnice, bez utjecaja na normalno funkcioniranje.

Advert

ESD namještaj