Pogonski sustav Rimac Automobila u Pininfarina Battisti

Talijanska kompanija Pininfarina predstavila je prvo vozilo pod vlastitim imenom. U njemu je električni pogonski sustav hrvatske tvrtke Rimac Automobili. Razvija nevjerojatnih 1.900 KS na sva četiri kotača, što je gotovo 400 KS više nego Bugattijev model Chiron, a istodobno može neovisno distribuirati okretni moment na svaki kotač.

Pogon s četiri motora i na sva četiri kotača može ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od dvije sekunde, tako se barem tvrdi, uz najveću moguću brzinu od 350 km/h. Najviše zapanjuje njegova mogućnost da do 300 km/h ubrza za manje od 12 sekundi.

Baterija u obliku slova ”T” smještena je nisko u središtu automobila, glavna pogonska osovina u transmisijskom tunelu, a poprečna os iza sjedišta. Motori su smješteni u parovima na svakom kraju, u liniji s kotačima. Budući da Rimčev model C_Two ima dva dvobrzinska mjenjača za stražnje osovine, pretpostavljamo da i Pininfarinin Battista ima isto rješenje, što znači da će pri najvećim brzinama pogon biti na stražnjim kotačima.

Unatoč bateriji velikog kapaciteta od 120 kWh, što je triput više nego kod Nissan Leafa, domet iznosi samo 450 km. Pogonskom sustavu očito je potrebno puno snage.

Iznad pogonskog sustava nalazi iz Pininfarinina putnička kabina od karbonskih vlakana za dvije osobe. Dizajn utjelovljuje prekrasne i prepoznatljive linije talijanskog superautomobila koji spaja estetsku gracioznost i aerodinamičku funkcionalnost. Tek treba vidjeti što nudi prilagodljivi zvučni sustav, ali čini se da će kupci moći izabrati različite zvučne simulacije za svaki od pet zasad nespecificiranih načina vožnji.

Unutrašnjost je uredna mješavina digitalnih zaslona posloženih oko vozača, te ultrafine životinjske kože (naravno, ništa od ugroženih vrsta) po izboru kupca. U ponudi su i detalji od brušene kože, mikrofibre, drveta i metala. Zanimljivo je da se vozačko i suvozačko sjedište mogu naručiti u različitim bojama, te promijeniti boja ambijentalnog svjetla ili staviti natpis ”Battista” na poziciju po želji.

Mučan zadatak održavanja Battistinog okretnog momenta od 2300 Nm na cesti dobile su Pirellijeve gume izrađene posebno za ovo vozilo. Budete li često koristili Battistinu snagu, bit ćete rado viđen gost u lokalnoj trgovini gumama. Kao što se moglo i očekivati, karbonsko-keramičke pločice iza zapanjujućih 21-inčnih naplataka od lake legure djeluju masivno i pouzdano, sa šest-klipnim kočnicama naprijed i aktivnom zračnom kočnicom straga, koja se tiče spojlera.

Pininfarina će proizvesti 150 komada, po 50 za Sjevernu Ameriku, Europu i Bliski istok, što znači da Battista neće biti tako rijedak kao što bi se od takvog vozila moglo očekivati. Kad smo već kod brojeva, cijena je 1,98 milijuna eura.

Advert

ESD namještaj