Što je industrija 4.0 i kako ona utječe na radna mjesta?

Industrija 4.0 naziv je trenutnog trenda automatizacije i razmjene podataka u proizvodnim tehnologijama. To uključuje cyber-fizičke sustave, internet stvari, računalstvo u oblaku i kognitivno računalstvo. Industrija 4.0 se obično naziva četvrtom industrijskom revolucijom.

Industrija 4.0 potiče ono što se naziva “pametna tvornica”. Unutar modularno strukturiranih pametnih tvornica, cyber-fizički sustavi prate fizičke procese, stvaraju virtualnu kopiju fizičkog svijeta i donose decentralizirane odluke. Kroz Internet stvari, cyber-fizički sustavi komuniciraju i surađuju jedni s drugima i sa ljudima u realnom vremenu, kako interno, tako i preko organizacijskih usluga koje nude i koriste sudionici lanca vrijednosti.

Pojam “Industrija 4.0” prikazan je 2011. na Hannoverskom sajmu. U listopadu 2012. radna skupina za industriju 4.0 predstavila je niz preporuka za provedbu industrije 4.0 njemačkoj saveznoj vladi.

Pojava industrije 4.0 će sa sobom donijeti povećanje dominacije i oslanjanje na tehnologiju kako bi se postigla dalekosežna učinkovitost u širokom rasponu sektora. Revolucija industrije 4.0 daje proizvođačima brže, fleksibilnije i učinkovitije procese za proizvodnju kvalitetnije robe i uz niže troškove. Ali jedna od najvećih promjena je radna snaga.

Prema izvješću o globalnim trendovima iz 2018. koji je objavio LinkedIn, 76% voditelja zapošljavanja i menadžera zapošljavanja smatra da će 4. industrijska revolucija, ili konkretnije automatizacija i AI, imati značajan utjecaj na industriju zapošljavanja. Stručnjaci za regrutiranje, posebno u sektorima koji su vrlo ranjivi na automatizaciju, možda će morati poboljšati ili preusmjeriti svoj fokus na novu disciplinu kako bi ostali u igri.

Tvrtka za zapošljavanje koja se snažno bavi inženjeringom i proizvodnom industrijom, uviđaju učinak promjena u industriji na radna mjesta. Mnogi IoT i AR sada su u opisima poslova i tvrtke traže više tehničkih i tehnološki usmjerenih kandidata kako bi se mogli prilagoditi okruženju koje se stalno mijenja.

Iako stručnjaci predviđaju da će industrija 4.0 smanjiti radnu snagu, više tvrtki će reći da se slobodna radna mjesta povećavaju.

Nedavna studija koju je objavio McKinsey Global Institute pokazala je da će oko jedne petine globalne radne snage biti pod utjecajem usvajanja AI i automatizacije, s najznačajnijim utjecajem u razvijenim zemljama poput Velike Britanije, Njemačke i SAD-a. Do 2022. godine 50% tvrtki vjeruje da će automatizacija smanjiti broj stalno zaposlenih, a do 2030. roboti će zamijeniti 800 milijuna radnika širom svijeta.

Industrija 4.0 obuhvaća brojne nove tehnologije, uključujući VR, AI i cloud tehnologiju koja automatski uzrokuje probleme. Jedan od izazova koji dolazi s modernom tehnologijom su nove vještine koje su potrebne zaposlenicima za vođenje strojeva, kodiranje novih procesa i mogućnost popravljanja novih uređaja. S druge strane, vještine se moraju razvijati.

Nedostatak vještina unutar inženjerskog i proizvodnog sektora nije novo pitanje. U izvješću proizvođača navodi se da 71% proizvođača vjeruje da strukovno obrazovanje brzo postaje prava alternativa visokom obrazovanju. Novi dadnici mogu i trebaju učiti od visoko kvalificiranih i iskusnih zaposlenika koji su već ugrađeni u radnu snagu.

Poticanjem pojedinaca da rano započnu karijeru u sektoru, tvrtke mogu obučiti i razviti osoblje kao stručnjake i razviti ih s novom tehnologijom koja je na vidiku.

Suradnja s tinejdžerima i mladima, njihovo uključivanje u poduzeća putem programa naukovanja i zapošljavanja ima iznimne prednosti, posebno u sektoru industrije 4.0.

Rukovatelji strojevima i tehničari igraju ključnu ulogu u većini proizvodnih i inženjerskih djelatnosti. Uz regrutiranje u te uloge, također postoji potreba za poboljšanjem onih koji su već u organizacijama.

Poboljšanje rukovatelja strojeva za dijagnosticiranje kvarova i popravak strojeva na izvoru trebalo bi značiti povećanje produktivnosti.

Prema izvješću o visokom obrazovanju 16/17, više od milijun studenata studiralo je tečaj koji se odnosi na STEM. STEM je kurikulum koji se temelji na ideji obrazovanja učenika u četiri specifične discipline – znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike – u interdisciplinarnom i primijenjenom pristupu. Umjesto da podučava četiri discipline kao zasebne i diskretne predmete, STEM ih integrira u kohezivnu paradigmu učenja koja se temelji na stvarnim aplikacijama.

Sveučilišta trebaju promijeniti svoj nastavni plan i program kako bi bili relevantni za tehnologije 4.0. Međutim, zbog potrebe stvaranja up-to-date predavanja, moguće je da sveučilišta zaostaju.

Advert

ESD namještaj